Ayutthaya

Drugiego dnia podróży wybraliśmy się do dawnej stolicy Tajlandii Ayutthayi na jednodniową wycieczkę.

Z samego rana wsiedliśmy w tuktuka (typowi turyści:)), którym szalony Taj dowiózł nas na dworzec Hua Lamphong. Poranny ruch uliczny w Bangkoku i przerażenie w trakcie jazdy- bezcenne. Bilet do Ayutthayi- 70km i 2,5 godziny jazdy (!) kosztował nas 15 bahtów, czyli mniej więcej 1,50zł. Standard wcale nie taki tragiczny, handel lokalnym jedzeniem kwitnie, wentylatory działają.

Jest kilka sposobów zwiedzania Ayutthayi, piechotą, tuktukiem, rowerem, my wypożyczyliśmy 3 rowery, wsiedliśmy na prom, który przewiózł nas na drugą stronę rzeki i ruszyliśmy w stronę kompleksu świątyń. Zaczęliśmy od najbardziej popularnej Wat Phra Mahathat, była to nasza pierwsza świątynia w Tajlandii. Ruiny, które wyglądają jak tajskie Forum Romanum robią spore wrażenie. Zrobiliśmy obowiązkowe zdjęcia z głową Buddy w drzewie i ruszyliśmy dalej. Mimo dość dobrej orientacji w terenie znalezienie kolejnych świątyń zajęło nam chwilę. Pół godziny i 50 potencjalnych wypadków rowerowych Marii później udało nam się dojechać do kolejnych ruin.
Ayutthaya słynie również z ogromnej ilości błąkających się bezpańskich, często wygłodzonych psów obok czego trudno przejść obojętnie (nie zawsze jest tak kolorowo jak na zdjęciach). Po kilku godzinach zwiedzania wróciliśmy na stację kolejową w Ayutthayi- powrotna jazda rowerem w godzinach szczytu, pomiędzy tysiącami samochodów, skuterów, tuktuków- nie polecamy. Z drugiej strony nie widzieliśmy jeszcze ani jednej kolizji, więc w jakiś magiczny sposób to funkcjonuje.
W Bangkoku wysiedliśmy znów na Hua Lamphong, który znajduje się tuż obok Chinatown. Dzielnica jest głośna, rozświetlona neonami, pełna straganów i chińskich restauracji. My po krótkich poszukiwaniach zjedliśmy noodle z wędzoną kaczką w bulionie (bez szału) i wróciliśmy do hostelu.
W kolejnym odcinku o tym jak Piotr już 3 dnia podróży znalazł się na tajskim komisariacie. Pozdrawiamy!